Merlijnkruid.nl

Case:

Van 1 naar 8 leads per maand

De Mobiliteitsbaas is dé onafhankelijke partner op het gebied van zakelijke mobiliteit. Zij ondersteunen organisaties bij het verduurzamen van hun mobiliteitsbeleid en bieden onafhankelijk advies, bijvoorbeeld bij de inkoop. Daarnaast nemen ze voor onze klanten alle zorgen uit handen als het gaat om operationeel wagenpark- en mobiliteitsbeheer.

Toegepaste Platformen & Skills

Google Ads

Facebook Ads

 E-mail automation

Converterende landingspagina

Uitdaging

Mobiliteitsbaas trekt maandelijks meer dan 1.000 bezoekers naar hun website. Desondanks werd het contactformulier door deze bezoekers zelden ingevuld. De website bood informatieve blogs die antwoorden gaven op vragen van bezoekers. 

Veel bezoekers, zowel zakelijke als voornamelijk particulieren, kwamen organisch via zoekmachines op de blogpagina’s terecht maar zonder vervolgactie.

Oplossing

Na een grondige analyse van de website besloot ik een leadmagneet te introduceren. Het doel was om waardevolle content aan te bieden die gericht was op de juiste zakelijke doelgroep en tegelijkertijd zakelijke prospects te filteren.

In overleg met de opdrachtgever besloten we welke inhoud van toegevoegde waarde zou zijn voor potentiële klanten. Na het ontvangen van deze content creëerde ik een whitepaper (zie afbeelding) die helder en makkelijk te lezen is. Op de blogpagina’s plaatste ik specifieke call-to-action (CTA) knoppen om de ideale zakelijke klant aan te spreken.

Proces

Als een potentiële klant interesse toonde in de whitepaper, werd deze doorgeleid naar een landingspagina ontworpen om hun nieuwsgierigheid te prikkelen (zie afbeelding) en hen aan te moedigen tot downloaden. We vroegen om de volgende informatie:

  • Naam
  • E-mail
  • Telefoonnummer
  • Bedrijfsnaam

Na het invoeren van deze gegevens ondernamen we twee acties:

  1. De prospect werd telefonisch benaderd om een relatie op te bouwen en hun behoeften te identificeren.
  2. Ze werden toegevoegd aan een automatisch e-mailtraject, waarbij we aanvullende waardevolle content deelden. Deze e-mails benadrukten onze expertise en lieten zien wat Mobiliteitsbaas voor hen kon betekenen.

Resultaat

De geïntroduceerde strategie wierp al snel zijn vruchten af. Binnen een week na implementatie genereerden we de eerste twee leads. Inmiddels hebben we al 47 leads binnengehaald dankzij deze aanpak.

Paginaweergaven
0
Leads
0
Conversiepercentage
0 %

Kanalen

Google ads

We hebben Google Ads ingezet om bezoekers te trekken die op relevante zoektermen zochten. Dit verkeer leidden we vervolgens naar een informatieve pagina met als doel hen te stimuleren de whitepaper te downloaden.

META ads

We hebben een nieuwe leadmagneet ontwikkeld in de vorm van een infographic over CO2-rapportage, een actueel en veelbesproken onderwerp in de mobiliteitsbranche. Voor deze infographic hebben we een advertentie gecreëerd die mensen nieuwsgierig maakt naar het CO2-beleid.

E-mail Automation

Wanneer potentiële klanten een van onze waardevolle leadmagnets downloaden, voorzien we ze van informatie die hen verder helpt. Denk hierbij aan tips, ideeën en updates over wetgeving. Ons doel is om De Mobiliteitsbaas als dé expert in de markt te positioneren, zodat klanten aan ons denken wanneer ze iets nodig hebben op het gebied van mobiliteit.

Wil jij dit ook?

Laten we dan eens kennis maken!

27+ succesvolle kennismakingen